vendredi 24 mai 2013

How did this idea of making soaps come from? Français - English




You wonder “how did this idea of making soaps come from?” (francais plus bas)

Well, when I was a kid, I had an unusual passion of collecting small soaps given by my father returning from business trips. That’s exactly how my collection started. I haven’t stopped collecting soaps from around the world ever since, most of them from my friends who know my passion.

With time and experience, I have discovered how to live in harmony with NATURE while respecting the environment.

Over the last few years I deepened my knowledge of sustainable development and the "art of living" a healthy lifestyle.

Mixing ancient and modern knowledge with the use of plants and other natural ingredients is what I do best with Coutiver.

All the medicines and products we use everyday are from NATURE, but most of them are biologically modified or mixed with chemicals.

Several essential oils are naturally antiseptic. White vinegar for example is well known to eliminate tartar deposit from water. With an extra drop of lavender oil, your product will kills most of the bacteria by itself. The goal is to change your way of thinking.



The idea behind Coutiver, is for the products to be made locally, with genuine ingredients, and as organic as possible. The packaging is even 100 % compostable or recyclable! I want to provide truth within the given information. The most important is to combine all of this with the enjoyment of your senses, because there is nothing more essential than true pleasure.

Our Organic offer respects your skin and NATURE as well!


Christophe LECOEUR
, founder of Coutiver.


_______________________________________________________________________



Vous vous demandez « comment m’est venue cette idée de fabriquer des savons ? »

Et bien quand j’étais plus jeune, j’avais une passion inhabituelle qui consistait à collectionner des petits savons que mon père me ramenait de ses voyages d’affaires. C’est exactement comme ça que ma collection a commencé. Depuis cette époque, je collecte des savons de divers endroits du monde, dont une grande partie provient de mes amis qui connaissent ma passion!

Avec le temps et l’expérience, j’ai découvert comment vivre en harmonie avec la NATURE tout en respectant l’environnement.

Ces dernières années, j’ai approfondi mes connaissances en développement durable et dans « l’art de vivre » une vie saine.

Conjuguer connaissances ancestrales et savoir-faire moderne avec l’utilisation des plantes et autres produits naturels est ce que je fais de mieux avec Coutiver.

La médecine et les produits que nous utilisons sont issus de la NATURE, mais la plupart sont biologiquement modifiés ou utilisés avec des produits chimiques ou de synthèse.

Nombreuses sont les huiles essentielles naturellement antiseptiques. Le vinaigre par exemple est connu pour être antitartre et désinfectant. En y ajoutant quelques gouttes d’huile essentielle de lavande, votre produit éliminera déjà la plupart des bactéries… Le but est de changer votre vision des choses.




L’idée derrière Coutiver, est de fabriquer les produits localement, avec des ingrédients authentiques et sans polluant. Même l’emballage est 100% compostable ou recyclable. Je souhaite que les informations apportées soient claires et sans détour. Le plus important est de combiner tout cela pour le plaisir de vos sens, parce qu’il n’y a rien de plus vrai que le plaisir!

Notre offre biologique respecte votre peau tout comme la NATURE !


Christophe LECOEUR, créateur de Coutiver.


Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire